clavardage

Développement sur Déchets au Roatan

Salut à tous les forumeurs. J'ai reçu ce lien par l'entremise de Marie qui travaille à la boutique du Henry Morgan. J'ai pensé que cela pourrait vous intéresser. Bonne journée.

https://www.facebook.com/divingroatansouth/posts/1485813251487019?comment_id=1486286568106

Voici la réponse que j'ai reçu de l'hôtel Henry Morgan via leur page Facebook. Je leur ai demandé l'heure juste par rapport à toutes les photos d'ordures flottant sur les côtes du Roatan qui ont été vues sur le web.

In the past weeks that's been the news of the world but the garbage traveling from cost to cost was not near the beaches of Roatan.

The garbage was really far from the island, most importantly the Roatan Marine Park has been working to resolve the problem and it's all because of the bad weather that countries like Guatemala has been having and from there is where the garbage is coming from and not that i'm disregarding that country i don't you worry the diving has been moving on like always and it didn't affect us.

Les touristes qui apportent leur verre de boisson en plastique dans la mer et le laisse dans la mer après usage ne sont pas mieux.

Les poissons mangent ce plastique et en meurent.  J'ai vu un documentaire où l'on montrait des poissons échoués sur la berge.  Leur estomac contenait des morceaux de plastique.  

Merci propofol pour votre article.

Bonjour à tous. J'ai reçu une réponse de Rafa, le proprio du Splash Inn (hôtel-resto-centre de plongée) hier soir. Voici sa réponse.

Thank you for contacting us. You and your friends don't have to worry about the trash coming from mainland, it's not in Roatan anymore. Due to the heavy rains that we had the last weeks there was a lot of garbage and plastic coming from the rivers in mainland (Honduras and Guatemala). It was sad to see this happening near the island but at the same time we are lucky because it's gone with the currents.This is a global problem and sadly will keep happening everywhere. We all have to reduce the uses of plastic!!We hope to see you soon in our beautiful island. A bientôt!!

Merci pour les infos

commenter